MATZER
Klik op één van de tijden en koop je tickets:
MATZER
MATZER
Scherpe, humoristische en muzikale voorstelling met nieuwe tekst van Maaike Bergstra en één van de laatste voorstellingen van Madeleine Matzer als artistiek leider van MATZER, voordat ze met pensioen gaat. Wendell Jaspers en Lotte Dunselman spelen een eeneiige tweeling, die een zoektocht naar het ontstaan en het wezen van polariteit in hechte relaties beginnen.
Als twee mensen genetisch voor 99,9% identiek zijn en tot de puberteit als twee druppels water op elkaar lijken, dan zal hun binnenwereld ook wel gelijk zijn. Of toch niet? Hoe kan het gebeuren dat zo’n hechte familieband uiteenvalt in twee totaal aan elkaar tegengestelde individuen, die elkaars bloed wel kunnen drinken?
Je kan niet naar haar kijken
en mij kennen
je kan niet
naar haar kijken
en weten wie ik ben.
tekst: Maaike Bergstra | regie: Madeleine Matzer | spel: Lotte Dunselman en Wendell Jaspers | compositie en muziek: Helge Slikker | toneelbeeld: Sanne Danz
Theater,
tekst: Maaike Bergstra | regie: Madeleine Matzer | spel: Lotte Dunselman en Wendell Jaspers | compositie en muziek: Helge Slikker | toneelbeeld: Sanne Danz
Theater
Wendell Jaspers (Burundi, 4 maart 1980) studeerde in 2003 af aan de Fontys Academie voor Drama in Eindhoven. Wendell en Madeleine Matzer werken al sinds het begin van hun carrière samen in onder andere: Tij, Knielen op een bed violen, Hokwerda’s Kind en MARILYN MONROE: Diamonds are a girls best friend. Voor Hokwerda’s Kind ontving ze een nominatie voor de Colombina toneelprijs. Voor MARILYN MONROE: Diamonds are a girls best friend ontving ze een nominatie voor de Theo d’Or toneelprijs. Wendell speelde verder in producties van onder andere Orkater, Toneelgroep Maastricht, &Brakema, Oostpool, NITE en ITA. Afgelopen seizoen was Wendell te zien in het succesvolle Augustus: Oklahoma van Toneelgroep Maastricht.
Lotte Dunselman (Ruinen, 1979) studeert in 2004 af aan de Arnhemse Toneelschool (ArtEZ). Ze speelt onder andere bij het Noord Nederlands Toneel, NTGent, Dood Paard, Toneelschuur Producties, Het Zuidelijk Toneel en tgECHO. Lotte is van 2004 tot 2020 samen met Anna Schoen artistiek leider van tgECHO. Sinds 2021 is zij artistiek leider, maker en actrice bij Productiehuis Mevrouw Ogterop.
Voor de rol van Anna in De Poolse Bruid van het Noord Nederlands Toneel en tgECHO wordt ze in 2020 genomineerd voor de Theo d’Or, prijs voor de meest indrukwekkende vrouwelijke dragende rol. Voor haar rol in Volpone, door Dood Paard, ontvangt Lotte in 2017 de Colombina voor meest indrukwekkende vrouwelijke bijdragende rol. De solovoorstelling Zotte Zorgen wordt in 2011 genomineerd voor de VSCD Mimeprijs. Lotte werkte eerder met Madeleine Matzer samen voor MATZER in het moment, 52 korte filmpjes aan het begin van Corona. Afgelopen seizoen tourde Lotte door Nederland met het succesvolle De kant van Ada.
Madeleine Matzer (1958) volgde de Toneelacademie in Maastricht en richtte in 2005 haar eigen gezelschap op. Ze maakte talloze voorstellingen waaronder Knielen op een bed violen (2008), Marilyn Monroe (2010) en Gejaagd door de wind (2014). Vanaf 2021 schreef en regisseerde Madeleine Je kunt me gerust een geheim vertellen en Broos die naast een succesvolle tour langs theaters ook veel bij organisaties worden gespeeld.