Amos Ben-Tal/OFFprojects, Gosse de Kort en Salvador Breed
Klik op één van de tijden en koop je tickets:
do 10.04
*Dit is een selectie. In de webshop zijn alle beschikbare prijssoorten zichtbaar.
Amos Ben-Tal/OFFprojects, Gosse de Kort en Salvador Breed
do 10.04
Amos Ben-Tal/OFFprojects, Gosse de Kort en Salvador Breed
Nederlandse beschrijving
De ruimte beweegt de dansers, hun beweging genereert geluid, het geluid herontwerpt de ruimte. Het resultaat is een delicaat samenspel van oorzaak en gevolg, maar wie is het instrument en wie is de bestuurder? The Bone Algorithm is een interdisciplinaire voorstelling met een kinetische installatie die muziek produceert door de beweging van de dansers.
English description
The space moves the dancers, their movement generates sound, the sound redesigns the space…. The result is a delicate interplay of cause and effect, but who is the instrument and who is the player? The Bone Algorithm is an interdisciplinary performance with a kinetic installation that produces music through the movement of the dancers.
Concept: Amos Ben-Tal, Gosse de Kort, Salvador Breed | Choreografie : Amos Ben-Tal | Ruimtelijk dramaturgie : Gosse de Kort | Geluid en compositie : Salvador Breed | Dans : Alex Blondeau, Luca Cacitti, Xanthe van Opstal | Artistiek advies : Yvan Dubreuil | Ontwerp en ontwikkeling: Gosse de Kort | Akoestiek onderzoek en uitvoering: Xavier van Wersch | Elektronica: Bas Bossinade | Metale constructie: Rijk Broertjes | Techniek assistent: Arisz van Wersch | Artistiek: Amos Ben-Tal, Aurélie Cayla, Yvan Dubreuil, Milena Twiehaus | Productie manager en financiën: Delta Lowe | Technisch coördinator: Xavier van Wersch | Marketing: Mar Fu Qi | Beeld: Milena Twiehaus/OFFprojects | Video trailer: Harmen Straatman | Productie: OFFprojects | Co-producent: Nederlands Dans Theater (NDT), Parkstad Limburg Theaters | Partners: Korzo, The Grey Space In The Middle | Financiële steun: Gemeente Den Haag, FONDS21, Gravin van Bylandt Stichting, Zabawas
Dans, Language no problem,
Concept: Amos Ben-Tal, Gosse de Kort, Salvador Breed | Choreografie : Amos Ben-Tal | Ruimtelijk dramaturgie : Gosse de Kort | Geluid en compositie : Salvador Breed | Dans : Alex Blondeau, Luca Cacitti, Xanthe van Opstal | Artistiek advies : Yvan Dubreuil | Ontwerp en ontwikkeling: Gosse de Kort | Akoestiek onderzoek en uitvoering: Xavier van Wersch | Elektronica: Bas Bossinade | Metale constructie: Rijk Broertjes | Techniek assistent: Arisz van Wersch | Artistiek: Amos Ben-Tal, Aurélie Cayla, Yvan Dubreuil, Milena Twiehaus | Productie manager en financiën: Delta Lowe | Technisch coördinator: Xavier van Wersch | Marketing: Mar Fu Qi | Beeld: Milena Twiehaus/OFFprojects | Video trailer: Harmen Straatman | Productie: OFFprojects | Co-producent: Nederlands Dans Theater (NDT), Parkstad Limburg Theaters | Partners: Korzo, The Grey Space In The Middle | Financiële steun: Gemeente Den Haag, FONDS21, Gravin van Bylandt Stichting, Zabawas
Dans, Language no problem
De ruimte beweegt de dansers, hun beweging genereert geluid, het geluid herontwerpt de ruimte. Het resultaat is een delicaat samenspel van oorzaak en gevolg, maar wie is het instrument en wie is de bestuurder? The Bone Algorithm is een interdisciplinaire voorstelling met een kinetische installatie die muziek produceert door de beweging van de dansers.
Kan de innerlijke werking van Kunstmatige Intelligentie worden teruggedraaid in Natuurlijke Intelligentie? Amos Ben-Tal, Gosse de Kort en Salvador Breed bundelen wederom hun krachten en verkennen het thema de ‘devolutie’ van technologie. De voorstelling laat ons nadenken over een mogelijke toekomst, waarin een kantelpunt wordt bereikt en de technologie wordt geïmiteerd door het bestaan. Met een verweving van krachtige dans, geluid en beeld creëren de drie kunstenaars een totaalervaring voor het publiek.
Na de voorstelling wordt het publiek uitgenodigd om het instrument zelf te ‘bespelen’ en de ruimte te verkennen.
The space moves the dancers, their movement generates sound, the sound redesigns the space…. The result is a delicate interplay of cause and effect, but who is the instrument and who is the player? The Bone Algorithm is an interdisciplinary performance with a kinetic installation that produces music through the movement of the dancers.
The performance poses the question: Could the inner workings of Artificial Intelligence be reversed in Organic Intelligence? Amos Ben-Tal, Gosse de Kort and Salvador Breed once again join forces and explore the theme of the “devolution” of technology. The performance imagines a possible future where a tipping point is reached and life starts to imitate technology. What kind of beings would we become? The Bone Algorithm is intriguing not only for the experienced dance lover, but also for fans of visual art and new music. Interweaving powerful dance, sound and image, the three artists create a total experience for the audience.
After the performance, the audience is invited to “play” the instrument themselves and explore the space.
After the performance the makers and performers invite the public to an informal aftertalk, to share the process and answer questions. The audience is also invited to explore the installation themselves.
OFFprojects is een collectief van voormalige dansers van het NDT en Batsheva Ensemble dat zich verzamelt rondom het werk van choreograaf en musicus Amos Ben-Tal. OFFprojects werkte de afgelopen jaren succesvol samen met interdisciplinair kunstenaar Gosse de Kort (Interval, 2021) en geluidskunstenaar Salvador Breed (PART, 2022). In beide stukken vonden de makers een symbiose van hun kunstvormen en maakten ze innoverende voorstellingen. Interval werd genomineerd voor de prestigieuze Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie en PART werd door de pers benoemd tot een van de beste voorstellingen in 2022.
Deze voorstelling is onderdeel van de Strippenkaart – Dans. Laat je verrassen door de diversiteit in dans en bezoek drie dansvoorstellingen in seizoen 2024-2025 met korting. Je kunt zelf drie voorstellingen kiezen uit een lijst van geselecteerde dansvoorstellingen: van urban tot klassiek en van expressief tot explosief.